Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 – Toepassingsgebied

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – Het Contract

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Artikel 7 – Kosten bij herroepingsrecht

Artikel 8 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

Artikel 9 – De prijs

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

Artikel 11 – Levering en uitvoering

Artikel 12 – Doorlopende dienstverleningsovereenkomst: Duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 – Betaling

Artikel 14 – Klachtenprocedure

Artikel 15 – Geschillen

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende voorwaarden

Artikel 1 – Definities

De in deze Algemene Voorwaarden gebruikte termen worden als volgt gedefinieerd:

  1. Bedenktijd : de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;  
  2. Consument : de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de  
  3. zakenman ;  
  4. Dag: kalenderdag ;  
  5. Duur van de transactie : overeenkomst op afstand voor een reeks van producten en/of diensten, waarvan de levering en/of afname zich over een langere periode uitstrekt;  
  6. Duurzame opslagmedium : elk opslagmedium dat de consument of handelaar in staat stelt om de aan hem persoonlijk verstrekte informatie zodanig op te slaan dat deze op een later tijdstip kan worden opgeroepen en ongewijzigd kan worden gereproduceerd.  
  7. Herroepingsrecht : de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;  
  8. Modelformulier : het modelformulier dat de ondernemer aan de consument ter beschikking stelt en die de consument kan invullen als hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;  
  9. Ondernemer : de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; Overeenkomst op afstand: Overeenkomst die wordt gesloten in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem waarbij gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.  
  10. Techniek voor communicatie op afstand : een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.  
  11. Algemene Voorwaarden : deze algemene voorwaarden van de ondernemer.  

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Global Supplements C/ De Sant Bartomeu 22 Postcode 08870 Sitges (Barcelona), Spanje  

E-mailadres : info@global-foodsupplements.com  

Telefoonnummer : +34 684-747841 (maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur)  

Registratienummer : 11624827  

 

Artikel 3 – Toepassingsgebied

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van de ondernemer en op alle overeenkomsten op afstand of bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer alvorens de overeenkomst op afstand te sluiten, wijzen op deze algemene voorwaarden
  3. De algemene voorwaarden zijn ter inzage en worden op verzoek kosteloos aan de consument toegezonden.
    Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het bepaalde in het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen. op een duurzame drager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. .
  4. Naast deze algemene voorwaarden zijn de bijzondere voorwaarden van het product of de dienst van toepassing. Het tweede en derde lid zijn van overeenkomstige toepassing en in geval van tegenstrijdigheid tussen algemene voorwaarden kan de consument steeds een beroep doen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Mocht één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn of worden, dan zullen de overeenkomst en de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden alsmede de betreffende bepaling worden vervangen door een bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke bepaling.
  6. Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld “naar de geest” van deze Algemene Voorwaarden.
  7. Eventuele onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze Algemene Voorwaarden dienen uitgelegd te worden “naar de geest” van deze Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  • Indien een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of bepaalde voorwaarden stelt, wordt dit uitdrukkelijk vermeld.
  • Het aanbod in de webshop is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  • Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten/diensten. De beschrijving is voldoende
  • gedetailleerd zodat de consument het aanbod goed kan beoordelen. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten/diensten.
  • Alle afbeeldingen, specificaties en aanbiedingsgegevens zijn indicatief en geven geen aanleiding tot enige schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  • Elk aanbod bevat informatie waardoor de consument duidelijk kan begrijpen welke rechten en plichten aan het aanbod zijn verbonden.

Aanvaarding van het aanbod. Dit geldt in het bijzonder voor:

de prijs inclusief belastingen;

het bedrag van de verzendkosten;

de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke maatregelen daarvoor nodig zijn;

de uitoefening of niet-uitoefening van het herroepingsrecht;

de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst of bestelling;

de termijn voor aanvaarding van het aanbod dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer zich garant stelt voor de geboden prijs;

het tarief voor langeafstandscommunicatie, indien de kosten voor het gebruik van de middelen voor langeafstandscommunicatie daarop zijn gebaseerd

een andere grondslag dan het basistarief van het gebruikte communicatiemiddel;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd en zo ja, hoe de consument deze kan inzien;

de wijze waarop de consument vóór het sluiten van de overeenkomst de in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan corrigeren;
andere talen dan het Nederlands waarin een overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscode waaraan de ondernemer zich moet houden en de instructies waaronder de consument de digitale gedragscode kan vinden;
de minimale looptijd van de overeenkomst op afstand voor een transactie met een bepaalde duur

 

Artikel 5 – Sluiting van de overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de consument het aanbod aanvaardt en aan de gestelde voorwaarden voldoet. Indien de
    consument elektronisch betaalt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht en een veilige webomgeving te garanderen. Indien de consument elektronisch kan betalen, treft de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen.
  2. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen van de mogelijkheden van de consument om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, alsmede van feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek geldige redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht een bestelling te weigeren of bijzondere voorwaarden te vragen.
  3. De ondernemer zal bij het product of de dienst, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument kan worden opgeslagen op een toegankelijke duurzame gegevensdrager, de volgende informatie toevoegen
    : het adres van de vestigingsplaats van de ondernemer;
    B. de voorwaarden en wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding over het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    C. informatie over klantenservice en eventuele bestaande garanties;
    D. de voorwaarden in artikel 4 lid 3 van deze vastgelegde gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al vóór het sluiten van de overeenkomst aan de consument heeft verstrekt;
    e. de voorwaarden voor herroeping van de overeenkomst als deze een looptijd heeft van meer dan één jaar of wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.
  4. Voor een transactie met een bepaalde termijn is het bovenstaande artikel alleen van toepassing op de eerste levering.
    Iedere overeenkomst of iedere bestelling wordt gesloten onder voorbehoud van voldoende beschikbaarheid van de producten.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Levering van producten:

  1. Bij een aankoop heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van alle producten door de consument of zijn aangewezen vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de herroepingstermijn dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in de mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wil behouden. Indien hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product, indien mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer te retourneren, conform de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.
  3. Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van alle producten, aan de ondernemer mede te delen. Dit kan de consument doen via het standaardformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient hij het product binnen 14 dagen terug te sturen naar de ondernemer. De consument dient te bewijzen dat de producten binnen de gestelde termijn worden teruggezonden, bijvoorbeeld door een bewijs van bezorging per post te overleggen.
    Indien de consument na het verstrijken van de wettelijke termijn genoemd in lid 2 en 3 van dit artikel niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, wordt de verkoop geacht te hebben plaatsgevonden. plaatsgevonden.
    Dienstverlening:
  4. Bij het verlenen van diensten kan de consument binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen.
    Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de ondernemer hiervan op de hoogte stellen, overeenkomstig redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.


Artikel 7 – Kosten bij herroepingsrecht

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, draagt ​​hij de volledige kosten van de terugzending.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, draagt ​​de ondernemer er zorg voor dat het volledige bedrag binnen 14 dagen nadat de consument kenbaar heeft gemaakt zijn recht uit te willen oefenen, aan de consument wordt terugbetaald. De consument dient te bewijzen dat de geleverde goederen zijn teruggezonden, bijvoorbeeld door een bewijs van levering per post te overleggen.

 

Artikel 8 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3 van dit artikel. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts van kracht indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, uitlegt.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten

 

  1. die de ondernemer volgens specificaties van de consument heeft vervaardigd;
  2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  3. die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd;
  4. die snel verslechteren of onbruikbaar worden;
  5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  6. voor individuele kranten en tijdschriften;
  7. voor audio- en video-opnamen en computerprogramma’s waarvan de consument de verzegeling heeft verwijderd;
  8. voor hygiëneproducten die verzegeld zijn en waarvan de verzegeling door de consument is verwijderd.
  9. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  10. Accommodatie, vervoer, maaltijden of vrijetijdsactiviteiten uit te voeren op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  11. Diensten waarvan de uitvoering met uitdrukkelijke toestemming van de consument is begonnen vóór het einde van de herroepingstermijn;
  12. Weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 – Prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten/diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten met variabele prijzen aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft. Deze schommelingen en het feit dat de prijzen variabel zijn, moeten bij het aanbod worden vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien zij gebaseerd zijn op wettelijke bepalingen of voorschriften.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien deze vooraf met de ondernemer zijn overeengekomen en:
    deze gebaseerd zijn op wettelijke bepalingen of regelingen; of
    de consument heeft het recht de overeenkomst te herroepen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van typefouten. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor typografische fouten. In geval van een typfout wordt de

De ondernemer is niet verplicht het product tegen een foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  • De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, redelijke eisen aan betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de op het moment van het sluiten van de overeenkomst geldende wet- en/of regelgeving. Indien overeengekomen verklaart de ondernemer tevens dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  • De garantie van de ondernemer, fabrikant of importeur doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst met de ondernemer kan doen gelden.
  • Gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen X dagen/weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Producten moeten in de originele verpakking en in nieuwstaat worden geretourneerd.
  • De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor het individuele beoogde gebruik van de consument, noch voor eventuele adviezen over het gebruik of de toepassing van de producten.
  • De garantie geldt niet indien:
  • De geleverde zaken door derden en/of de consument zijn gerepareerd en/of gewijzigd;
  • De geleverde goederen zijn blootgesteld aan ongebruikelijke omstandigheden of zijn anderszins onzorgvuldig behandeld of in strijd met de instructies van de ondernemer en/of op de verpakking.
  • Het gehele of gedeeltelijke gebrek het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de soort of kwaliteit van de gebruikte materialen.


Artikel 11 – Leveringsvolgorde en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het aanvaarden en uitvoeren of leveren van bestellingen en diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer heeft opgegeven.
  3. Geaccepteerde bestellingen worden onverwijld en uiterlijk binnen 30 dagen na de orderbevestiging verzonden, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan bericht en heeft hij het recht om zonder kosten de overeenkomst te ontbinden.
  4. Alle levertijden zijn richtlijnen. Overschrijding van een levertijd geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het reeds betaalde bedrag zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen maximaal 14 dagen na ontbinding aan de consument terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product niet mogelijk is, zal de ondernemer proberen een vervangend product beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging wordt u geïnformeerd dat er een vervangend artikel is geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De ondernemer draagt ​​de kosten van een eventuele retourzending.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van de producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Aan de leveringsplicht van de ondernemer is voldaan zodra de bestelling aan de consument wordt aangeboden.

 

Artikel 12 – Overeenkomsten voor bepaalde tijd: duur, opzegging en verlenging

annulering

  1. Als de consument een overeenkomst voor onbepaalde tijd heeft gesloten die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), mag hij deze te allen tijde opzeggen met inachtneming van de daarvoor geldende opzeggingsregels en met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. Een consument die een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft gesloten voor de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, kan de overeenkomst te allen tijde vóór het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van de toepasselijke opzeggingsregels en met een opzegtermijn van één maand.
  3. De Consument mag met betrekking tot de in de voorgaande leden genoemde overeenkomsten:
    op elk moment of binnen een bepaalde termijn opzeggen, en is daartoe niet beperkt;
    deze tenminste beëindigen op dezelfde wijze als waarop hij deze heeft gesloten;
    opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft gesteld.
    verlenging
  4. Een consument die een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft gesloten voor het geregeld afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of het geregeld verrichten van diensten, heeft geen recht op stilzwijgende verlenging of verlenging van deze overeenkomst voor een bepaalde duur.
  5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- of weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van ten hoogste drie maanden, als de consument daartoe de mogelijkheid heeft opzegging. het verlengde contract tegen het einde van de verlenging met een opzegtermijn van één maand.
  6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, kan alleen voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument deze te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden als de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar korter dan maandelijks, bezorgen van dag-, weekbladen en tijdschriften.
    Een overeenkomst voor bepaalde tijd die strekt tot het leveren van een proef- of kennismakingsabonnement op dag-, weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) eindigt automatisch en wordt niet stilzwijgend verlengd nadat het proef- of kennismakingsabonnement is verlopen.

Tijdsduur

  1. Overeenkomsten met een looptijd van meer dan één jaar kunnen te allen tijde na één jaar worden opgezegd met een opzegtermijn van maximaal één maand, mits opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur niet in strijd is met de redelijkheid en billijkheid.

 

Artikel 13 – Betaling

  1. Tenzij anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het verstrijken van de herroepingstermijn genoemd in artikel 6 lid 1. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst dienen de bedragen binnen 7 werkdagen na ontvangst van de contractbevestiging door de consument te worden voldaan.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in de verzonden of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. Bij wanbetaling is de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, gerechtigd de verschuldigde kosten vooraf aan de consument te factureren.


Artikel 14 – Klachtenprocedure

  1. De werkgever beschikt over een klachtenprocedure en behandelt klachten door het daarvoor bestemde formulier in te vullen.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst of bestelling moeten binnen 7 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst afgehandeld. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Indien klachten niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, heeft de consument de mogelijkheid zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur bemiddelt gratis. Mocht er na bemiddeling geen oplossing worden gevonden, dan heeft de consument de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan Stichting GeschilOnline, wiens uitspraak bindend is. De consument en de ondernemer gaan akkoord met deze bindende uitspraak. Aan het indienen van een klacht bij arbitrage zijn kosten verbonden. De consument moet de kosten van de arbitrageprocedure dragen. Daarnaast kunnen EU-burgers via het Europees platform voor geschillenbeslechting een klacht indienen met als doel tot een buitengerechtelijke schikking te komen. Dit platform is beschikbaar op http://ec.europa.eu/odr, maar wij raden u aan eerst contact op te nemen met Stichting WebwinkelKeur.
  6. Een klacht ontslaat de ondernemer niet van zijn verplichtingen, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien de consument een terechte klacht heeft, heeft de ondernemer de keuze uit gratis vervanging of reparatie van de geleverde producten.

 

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op alle geschillen, overeenkomsten en bestellingen is uitsluitend het Spaanse recht van toepassing, ook als de consument in het buitenland woont.
  2. De geldigheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

 

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende voorwaarden

Verdere uitzonderingen op deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden toegelicht dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument toegankelijk kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.